ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
I-III СТУПЕНІВ "ОСНОВА"
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Проектна діяльність
Метод проектів
Що необхідно учням для успіху в майбутньому?
– Ефективно використовувати знання в реальному житті
– Вміти творчо мислити, послідовно і логічно думати, представляти і відстоювати власні ідеї
– Ставити цілі і здійснювати постановку завдання, визначати пріоритети, планувати конкретні результати і нести персональну
відповідальність за них
– Вміти співпрацювати в команді і мати навички ефективного спілкування Метод проектів
Що необхідно учням для успіху в майбутньому?
– Ефективно використовувати знання в реальному житті
– Вміти творчо мислити, послідовно і логічно думати, представляти і відстоювати власні ідеї
– Ставити цілі і здійснювати постановку завдання, визначати пріоритети, планувати конкретні результати і нести
персональну відповідальність за них
– Вміти співпрацювати в команді і мати навички ефективного спілкування
"Використання методу проектів як способу розвитку та мотивації навчально-пізнавальної діяльності
учнів”
• Метод проектів — це освітня технологія, орієнтована на набуття учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою
практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно орієнтованого навчального пошуку.
• Метод проектів містить у собі сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних, творчих за самою своєю сутністю
підходів, сприяє творчому розвитку учнів, використанню ними певних навчально-пізнавальних прийомів, які в результаті самостійних дій дозволяють вирішувати ту чи іншу проблему. Крім того, метод
проектів передбачає обов’язкову презентацію результатів.
Робота над індивідуальним або груповим проектом з моделювання об'єкту, процесу, явища з будь-якої предметної області складається з наступних етапів:
- підготовчий етап (визначення теми, мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);
- планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);
- дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, досліди, анкетування;
- аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;
- оформлення звіту (узагальнення та класифікація зібраних матеріалів, виготовлення ілюстративного матеріалу), підготовка до презентації;
- творчий звіт, презентація (показ результатів у формі усного звіту, звіту з демонстрацією матеріалів, письмового звіту тощо);
- оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;
- післяпроектні дії (корекція, використання результатів).
Метод проектів не повинен витісняти класно-урочну систему, але він є важливим компонентом освіти і використовується в різних видах навчально-виховної діяльності. В Україні є напрацювання щодо використання цього методу під час вивчення окремих предметів, у позакласній та позашкільній роботі.